Dette indhold er sponsoreret

Når man starter en virksomhed i Danmark er der en lang række ting man skal tage stilling til. Blandt andet en masse administrative ting, der skal være på plads før man kan begynde med det, der er rigtig sjovt. Det er besværligt og tager tid væk fra de ting man er god til ved sin virksomhed. Det kan være alt ordne sit momsregnskab til at finde det rigtige regnskabprogram. I denne artikel kigger vi nærmere på kunsten, netop at vælge det rigtige regnskabsprogram. For der er en helt del forskellige muligheder at vælge i mellem, men det skal være en der passer til det konkrete behov. Derfor har vi i denne artikel specifikt udvalgt regnskabsprogrammer, der er særligt velegnede til start-ups og iværksættere. De har det tilfælles, at de alle sammen er relative overskuelige at sætte sig ind i, og relativt omkostningsfrie til at begynde med. Find et gratis regnskabsprogram her.

Dinero

Det første vi har kig på, er regnskabsprogrammet Dinero. Programmet er grundlagt af serieiværksætteren Martin Thorborg, der i sin tid som iværksætter oplevede regnskabsprocessen som en bøvlet og tidskrævende proces. Derfor stiftede han Dinero med den intention at gøre regnskab simplere og enklere. Dinero, der i øvrigt er det spanske ord for penge gør netop det nemt at holde styr på regnskaberne. Med den seneste nye teknologi på platformen er Dinero en af de allerbedste programmer til små og nystartede virksomheder, og helt sikkert et produkt som man vil kunne spare en masse tid og penge på. Dinero kommer i en gratis version som er tilgængelige for alle med et CVR-nummer. Derudover er der også en premium-version af Dinero, hvori der medfølger en masse fede og brugbare funktioner. Man har mulighed for at teste den gratis version af Dinero i en måned, og derefter bestemme sig for, hvilken version af programmet man har lyst til at bruge.

Billys Billing

Et andet bud på et regnskabsprogram er Billys Billing. Det ligner i høj grad Dinero og har mange af de samme funktioner tilknyttet som dets konkurrent. Regnskabprogrammet er ligeledes stiftet af en dansk serieiværksætter – nemlig Toke Kruse. Den eneste og måske største forskel på Dinero og Billys er, at man i den gratis version har et begrænset antal posteringer inkluderet i den gratis version. Har man brug for flere kan man opgradere til premium-versionen, hvor man har mange flere funktioner tilgængelig som i DInero.

E-conomic

Endelig er der den tredje mulighed, som er regskabsprogrammet E-conomic. Netop E-conomic har den fordel, at den også er gearet til at håndtere mellemstore og større virksomheders økonomiske aktiviteter. Det er generelt en meget mere avanceret teknologi, der er bag E-conomic, og derfor kan det godt forekomme som en stor mundfuld at sætte sig ind i systemet, når man kaster sig over det. Det er dog relativt simpelt, når man først har lært programmet at kende, og folkene bag tilbyder også at hjælpe via live-chat og pr. telefon, hvis man har brug for hjælp til at få styr på finanserne.

Del indlægget med venner og bekendte