Digital markedsføring er en industri i rivende vækst. Den eksponentielle udvikling af teknologien og internettet de senere år har gjort, at vores samfund bliver mere og mere digitaliseret som tiden går. Dette har også medført, at mange virksomheder i dag indser hvor vigtigt det er, at have en online tilstedeværelse, fordi det er der kunderne er.

Digitaliseringen af samfundet og virksomheder er grunden til, at digital markedsføring er blevet en så spændende industri at arbejde indenfor. For at blive god til digital markedsføring behøver du ikke at have en fin uddannelse, da der findes så mange ressourcer på internettet, som giver dig mulighed for at uddanne dig selv.

Men selvom du kan lære dig selv næsten alt inden for digital markedsføring, så kræver det tid at sætte sig ind i alt. Derfor er der også mange små virksomheder, der outsourcer deres markedsføring til bureauer, der udelukkende arbejder med digital markedsføring.

Udnyt den tid du har

Hvis du arbejder inden for digital markedsføring, eller har en ambition om at gøre det i fremtiden, kræver det så, at du sætter tid af til at lære faget. Hvis du ikke har planer om at arbejde udelukkende med digital markedsføring, men måske i stedet har din egen virksomhed, som du gerne vil markedsføre bedre, bliver du også nødt til at sætte tid af, til at uddanne dig selv.

Et fænomen, som virkelig er blomstret op i takt med digitaliseringen de senere år, er podcasts. En podcast er så godt som det samme som en radioudsendelse, som du kan høre igennem en app på din telefon, hvornår du har lyst. Ligesom med radioudsendelser, kan podcasts omhandle alle mulige emner, og nu findes der også et dansk marketing podcast, der diskuterer emner omkring digital markedsføring som f.eks. neuromarketing.

Lær om det forskellige begreber inden for digital markedsføring

Det fantastiske ved podcasts er, at du kan lytte til dem når du er på farten. Det kan være imens du sidder på cyklen, i toget eller i bilen. Normalt sidder vi og hører musik, radio eller bare stirrer ud i luften, mens vi er på farten. Her kan du snildt udnytte tiden til noget produktivt, og lære dig selv om de mange spændende aspekter af digital markedsføring.

I den nye markedsføringpodcast, der omhandler digital markedsføring, er der fokus på at hjælpe hinanden, da der er så meget ny viden omkring industrien, der hele tiden kommer frem. Podcasten har derfor et slagord, der hedder ”Pay it forward”.

Digital markedsføring er selvfølgelig er meget bredt emne, så podcasten prøver at komme rundt omkring alle de forskellige emner og begreber, der bliver brugt inden for industrien. Der bliver dog holdt en let tone, så alle har mulighed for at følge med. De emner, som bl.a. bliver diskuteret, er SEO, Social, AdWords, Annoncering, PR og Community Management.

Derudover vil du høre flere samtaler med iværksættere og eksperter inden for industrien, som fortæller om deres erfaringer, og ellers generelt deler ud af deres viden. Disse erfaringer er guld værd for dig, som har ambitioner om at lære mere, da du vil kunne lære af deres fejl, mens du samtidig vil styrke om dine egne kompetencer.

Del indlægget med venner og bekendte